Jenerasyon teorisine göre X, Y ve Z kuşaklarının bir arada yaşadığı bu dijital çağda teknoloji ile büyüyen Z kuşağı öğrencileri ile iletişim ve işbirliği gittikçe zorlaşmaktadır. X ve Y kuşağından olan öğretmenler ile yaratıcı, öz güveni yüksek ve işbirliğinden ziyade bireyse çalışmaya yönelen Z kuşağı öğrencileri arasında kuşak çatışması kaçınılmazdır. Teknolojinin hızla ilerlemesi ve öğrencilerin iş birliğinin uzak bireysel etkinliklere yönelmesi 21.yy becerileri kazanılması açısından sorunlar oluşturmaktadır. Ortak geçmişi unutmaya yüz tutmuş, tarihini, yaşadığı bölgeyi ve ülkeyi tanımayan, gelenek ve göreneklerinden uzak bir nesil yetişmektedir. Öğretmen ve öğrenci arasında ki bilişsel ve beceri farkları gün geçtikçe artmaktadır.
Bu projemiz de kuşak farkının dezavantajlarından minimum seviyede etkilenmek ve 21.yy becerilerine sahip öğrenciler yetiştirebilmek için x, y ve z kuşaklarının ortak paydalarda (yaşam alanı, tarih, kültür, vatan vb.) birleştirmek üzere çalışılacaktır.